måndag 22 mars 2010

Möte med mig själv ?

Om jag skulle träffa mig själv en dag
utan att veta att det är jag,
undrar hur jag skulle uppfatta mig själv?
skulle jag tycke att jag var en trevlig person
eller en tråkmåns?

En del av människorna i min närhet kanske
tycker jag är en trevlig och kul kille,
och en del uppfattar mig som en som en riktig nörd.
men det hjälper inte mig i min fundering
för det är hur andra ser på mig hur jag är
som person

Nej. det som jag vill veta är hur jag skulle uppfatta mig själv om jag
träffade mig utan att jag visste att det var jag,
jag kan väl sätta mig ner och
fundera på hur jag är som person
men det tycker jag är lite fusk
för då vet jag ju redan att det är jag.

Ja det här är ett litet funderar problem
som inte går att filura ut,
det är väl bara att hoppas att jag träffar mig själv
någon dag helt ovetande om att det är jag,
men hur fasen ska jag efteråt veta att det var jag,
och om jag var trevlig
det är något att fundera över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar