torsdag 5 mars 2009

Varför gör jag på detta viset

Varför gör man emellanåt så märkliga och knäppa saker? Alla kanske inte gör det, men jag gör det. Är jag ute och handlar och kommer till en butik där det sitter en skylt som upplyser om att det är stängt nog fasen går jag fram i alla fall och rycker i dörren. Varför? Jag ser ju att det står stängt men ändå ska jag stå där och rycker i dörren som en annan flane.

En annan sak som är märklig det är det här när man kommer till en varnings skylt där det står”OBS! nymålat”. Vem är det som måste gå fram peta och känna med fingret? Jo jag!

Ibland när jag ska åka hiss så, kan det hända att det hänger en anslag där ,som det stå ur funktion på. Vad Händer? Jo. undertecknad måste naturligtvis gå fram och trycka, inte en gång utan det blir ett frenetiskt tryckande, precis som man vore någon sorts magisk hissreparatör som på något magiskt sätt försöker lagar hissen.

Även i vanliga fall när man åker hiss och ser knappen nödsignal ”japp fingret igen" det går liksom inte att låta bli, men vad beror allt detta på ,är det för man vill testa av ren nyfikenhet eller är det ren instinkt från svunna tider, vad det beror kan man fundera vidare på,
men är det bara jag som är sån eller är det fler som känner igen sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar